יום שני, 2 ביולי 2012

החזון של move


הקמת מוסד תיאטרוני   ללימודים ועשיית תיאטרון בינלאומי בישראל


חזון כללי:

הקמת מכון מחקר בינלאומי לאומנות התיאטרון בשילוב הקמת בית ספר גבוה ללימודי משחק ותיאטרון בשילוב תיאטרון רפרטוארי, אשר יצור פעילות ענפה בעיר ובארץ ויהפוך אותה למרכז תיאטרוני בינלאומי כדוגמת לונדון, וורשה, אדינבורו, ברלין.


תמונת מצב:

בישראל פועלים כיום מספר תיאטראות בדרגות עשייה שונות ובדרגות מימון ממשלתי שונים, חלקם מדורגים כתיאטראות קטנים רפרטוארים, וחלקם כגדולים רפרטוארים, במקביל קיימים מספר מצומצם של תיאטראות פרינג' קטנים. בארץ קיימים מוסדות לימוד למקצועות התיאטרון, חלקם פועלים במסגרות אקדמיות, וחלקם כסטודיו מקצועי להכשרת השחקן וללימודי אומנות המשחק. אולם השילוב בין השניים איננו מתקיים והדיאלוג הזה אשר אמור להיות אבן יסוד בהתפתחות האומנותית איננו מתרחש. הקמת המוסד לחקר התיאטרון, בית ספר בשילוב עם תיאטרון חוקר אלטרנטיבי בינלאומי הוא למעשה הצהרת כוונות חדשה של התיאטרון הישראלי המתחדש. מכון מחקר בינלאומי ראשון מסוגו בישראל היא הצהרה של רצון בשינוי מהותי ועמוק באומנות התיאטרון, בהשפעותיה על המדיומים האחרים ובדיאלוג פורה חדש ואחר בין המדיום השונים, כגון מחול, מוסיקה, קולנוע, אמנות פלסטית, ספרות ועוד.הקמת תיאטרון רפרטוארי מקצועי – אשר יהווה מקור השראה בינלאומי לעשייה תיאטרונית מקצועית במרכז ויהווה הדובדבן של העשייה התיאטרונית  המקצועית בישראל. התיאטרון שיוקם כחלק מהקומפלקס של בית הספר, יהווה מרכז תרבות שלם בו יערכו הצגות מקצועיות עם מיטב שחקני ישראל. התיאטרון ינהל רפרטואר מקצועי על בסיס של עונות, ותוכנית מנויים ייחודית ואיכותית לשוחרי תיאטרון. התיאטרון יפיק הצגות בעצמו ויארח הצגות על בסיס החלטות של הוועדה האומנותית. התיאטרון יארח וישתף פעולה עם יוצרים בארץ ובעולם. אבל יותר מהכול ישים דגש מרכזי על עידוד יוצרים ישראלים ומחזאים ישראלים ויעניק בית וחממה לעשייה תיאטרונית מקומית. המכון יעודד יצירה מקורית  ויעודד את חקר התיאטרון כערך אומנותי.

ביה"ס הבינלאומי ללימודי משחק לתיאטרון ולקולנוע
בבית ספר יפעלו מספר מסלולי לימוד שישתלבו בחיים פעילים של תיאטרון מקצועי רפרטוארי, אשר יהווה גם מרכז תרבות ומפגשים בין תחומיים. הרעיון הוא לייצור בית ספר גדול למשחק אשר מביא לארץ רוח חדשה בהכשרתו של שחקן ואיש מקצוע, במקצועות התיאטרון והקולנוע.  כשהתפיסה שהשחקן איננו רק שחקן אלה גם יזם, יוצר ואיש עשייה. בבית הספר יפעלו מספר מסלולים שונים, הן מקצועיים והן חובבנים, אבל שבכולם מצויה המהות של המוסד החוקר, ששם על נס את החיפוש והמחקר של העשייה התיאטרונית, הקהילה והתרבות כערך.


מעט על המסלול המלא 

 המסלול המלא - הנבחרת של בית הספר

   חזון:  להכשיר שחקן מקצועי בעל ידע וכלים בינלאומיים לעשייה ויצירה , עם חדווה   
לחיפוש ומחקר בעבודת התיאטרון.

   פירוט: מסלול מקצועי של שלוש, "הנבחרת" של בית הספר- בו ילמדו נבחרת מצוינים של תלמידים, אשר יבחרו לאחר מספר אודישנים ותהליכי מיון קפדניים. ורק לאחר שנבדקו היכולות שלהם להוות כישרונות שמסוגלים לצאת אחר כך לשוק ולקיים את חזון בית הספר. המסלול יורחב לחלק מהבוגרים לאפשרות להגיע לשנה ד בה ישתלבו בהפקות התיאטרון המקצועי של המוסד. כלומר ישחקו בהצגות התיאטרון, יצרו הצגות בעצמם,וישחקו כחלק מהרפרטואר של התיאטרון המקצועי של המוסד. 

מהו למעשה תיאטרון חוקר?  

תיאטרון חוקר הוא תיאטרון ששם לעצמו ליעד כחלק מהווייתו האומנותית לייצר מחקר מעשי דרך עשייה אומנותית במדיום הנקרא תיאטרון. המוסד החוקר יהיה מעבדה של המדיום ויחקור את גבולות התיאטרון, הקשר עם הקהל, הקשר עם היוצר, מהרעיון ליצירה, קשרים ויחסים בין תחומי האומנות, ביניהם אומנות פלסטית, מוסיקה , קולנוע, ספרות  ועוד. המוסד ישים לעצמו יעד להפוך למרכז בינלאומי גבוה וייצר שיח בינלאומי בעידודו.

חלק מהחזון של המוסד התיאטראלי הוא להפוך את ישראל למרכז של תרבות תיאטרונית אשר מייצרת קשרים תרבותיים בינלאומיים, בעזרת יצירה של פסטיבל גדול מרכזי ובינלאומי אשר ירכז בתוכו יוצרים חשובים מכל העולם ואשר יעניק חממה בימתית ליוצרים כאלו אשר ייצרו קשרים ביניהם ויהפכו את תל אביב לבירה תיאטרון כדוגמת – אדינבורו או לונדון, וורשה, ועוד. פסטיבל מהסוג המדובר יכול להפוך למקור משיכת מאות אלפי תיירים מכל העולם לתל אביב וסביבתה. כשעיקר העשייה שלו היא לשים את היוצרים המקומיים במרכז הבמה הבינלאומית ואת ישראל כמרכז לעשייה והתפתחות בתחום.


תיאטרון רפרטוארי: 

בתוך המכון יתקיים אנסמבל שחקנים מקצועיים קבוע, אשר יפעיל את ההצגות ואת מפעל המנויים השלם ויספק הצגות איכות מעולות, קומדיות וקלאסיקות כשעיקר התמקדותו הוא ביצירה מקומית ישראלית ועידוד מחזאות מקור ישראלית. בתיאטרון תפעל תוכנית מנויים רחבה והוא יתארח ברחבי הארץ, כמו גם יארח הצגות שונות מהארץ ומהעולם תוך שיתוף פעולה מתמיד עם מוסדות ישראלים ובינלאומיים



על המקימים והיוזמים

 קרן ידובסקי חירותי :
שחקנית ובימאית, בוגרת בית הספר הגבוהה למשחק וקולנוע ע"ש Lee Strasberg NYC.קורסים  ב- HB STUDIO אצל אוטה האגן. ובוגרת סדנת מאסטר של מייזנר. קרן לימדה כשנתיים כאסיסטנטית של רוברט קאסל בתיאטרון mime בניו – יורק. הפיקה ושיחקה בהצגה "Excuse me " בניו – יורק ברחבי ארה"ב , בקנדה ובמגוון הצגות פרינג בניו – יורק. כמו כן – ביימה את מ"מונולוגים מהואגינה" בתיאטרון הרפרטוארי בפיליפינים. לימדה במשך שנים באופן אישי שחקנים בארה"ב, הונג קונג ובפיליפינים. בארץ הקימה ביחד עם דליה שימקו את אנסמבל אספמיא אשר מעלה הצגות מקוריות. בהם שיחקה בהצגה "אחוזת וייס" "סמירה" ויצרה את " הבררה הטבעית" מחזה מקורי בבימוייה.    ובנוסף ביימה מספר הצגות, ביניהם  "את הורגת אותי" מאת יוני להב בתיאטרון צוותא.
קרן שיחקה בארץ במספר סדרות טלוויזיה בבימויים של רובי דואניס. "שמש" ו "שחר".  כיום מלמדת כמורה בכירה בבית הספר למשחק של ענת ברזילי, בעלת זיכיון להכנת תלמידים למשחק לבתי ספר בארה"ב ובעלת עסק לתקשורת תודעתית בה היא מרצה לתקשורת בין אישית בארץ ובעולם. מאמנת עסקית חברות ופרטיים ומטפלת לשינויי תודעה. מנחה סדנאות תקשורת ומודעות. מומחית בשפת פנים וגוף.


אברהם שלום לוי:

שחקן מחזאי ובמאי , בוגר בית הספר הגבוהה למשחק וקולנוע של: Lee Strasberg NYC ולימודי קולנוע Hunter College NYC" ". מייסד ומקים קבוצת התיאטרון הישראלית הראשונה בניו יורק. בוגר סדנת מאסטר של הגב' אנה שטרסברג. שיחק "בסיפורי גן חיות"  ב-Merlin Monroe /Theater שניים ממחזותיו הועלו בבימוייו בניו יורק ביניהם"החולצה", "צביקה חייל". בישראל העלה מחזות נוספים פרי עטו ביניהם "קפה עם תותים" אשר השתתף בפסטיבל קריאה – צוותא ו"השומרים" פסטיבל חיפה. בנוסף ביים את הצגת היחיד "עכשיו כשהצריך נשרף אפשר לראות את אור הירח" – התיאטרון הערבי עברי יפו. ואת "חזור אלינו פילוקטטס"- תיאטרון ענבל. אברהם כתב את הסרט הקצר "טכסים"בבימוייו של משה איבגי , ושחק בסרטו "ביום השלישי". השתתף לאחרונה ב"אקווס" בתיאטרון בית לסין. אברהם הוא מורה מן המניין בבית הספר למשחק של ענת ברזילי. וביים בביה"ס של סופי מוסקוביץ , השתתף בפסטיבל עתיד התיאטרון עם ההפקה עטורת השבחים שלו roof . ביים את המחזות פרי עטו, "אמריקה אהובתי" , ואישה קסדה בפסטיבל ירושלים , וביים את "פחד" בתיאטרון חולון וכמו כן את הצגת היחיד "השחף של נינה"בתיאטרון הפתוח. אברהם ניהל אומנותית את התיאטרון הפתוח וניהל אומנותית את תיאטרון הפרינג של חולון. בימים אלו כותב סדרת טלוויזיה וסרט קולנוע באורך מלא עם השחקן משה איבגי ומביים הצגה חדשה בשם "קומץ".






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה